Søk i denne bloggen

mandag 2. mai 2011

Critters 4

Endelig er jeg ferdig med Critters etter å ha nettopp sett ferdig Critters 4.

Handling: Charlie er tilbake og akkurat i det han skal ødelegge de siste Critterseggene får han beskjed om å la være fordi det intergalaktiske forbundet ikke tillater å utrydde livsformer helt og holdent. Han får instrukser om at de kommer til å sende en kapsel som skal bringe eggene trygt ut i rommet. Men Charlie klarer selv å også bli med denne kapselen legges i en dvaletilstand med alt liv som er ombord og snart er kapselen langt ute i verdensrommet. Tiden går og i år 2045 kommer det et romskip og plukker opp kapselen og tar den med til en forlatt romstasjon. Der klarer en luring klarer å åpne kapselen og plutselig er Critterseggene klekket og de små krabatene driver nå løs rundt på romstasjonen og terrorsierer alt og alle de kommer over...
Les mer i min filmomtale her: Critters avslutter som sci-fi grøsser, men dessverre blir også det skuffende.

Jeg så faktisk litt fram til denne siste filmen som foregår på en romstasjon. Jeg digger jo sci-fi og så litt fram til å kunne få en et eventyr i en av mine ynglingssjangere i Crittersuniverset. Men til tross for at dette er sci-fi, så vil jeg ikke kalle dette særlig vellykket. Ting går utrolig tregt framover og mangler rett og slett driv og spenning. Man har klart å få litt grøsserfølelse inn i filmen, selv om det heller ikke er nok så er dette den mest velykkede Crittersfilmen på det området. Her fikk man i alle fall noe som lignet på en monstergrøsser til variasjon fra de andre filmene. Men om jeg skal trekke fram den beste filmen i rekken så holder jeg nok en knapp på Critters 2 som var den mest underholdende filmen i rekken. Critters 4 var en film som ville mer enn den klarte å prestere. Dette har så absolutt kalkunfilmpotensiale og framstår ikke akkurat som noe massene ville like å se. Det blir rett og slett for dårlig til at man skal gidde å bruke tid på det. Critters er og ble aldri helt det store og det bærer også denne filmen mye preg av, selv om det er den filmen med størst potensiale av dem alle, men man klarer ikke å utnytte dette i det hele tatt.

Min dom over denne filmen er at man bør holde seg unna den, om man ikke er superglad i sci-fi og trenger noe nytt å se, selv om det ikke er av det helt store slaget. Jeg ruller toeren for dette som skuffet, men ikke var helt rævdårlig som det film nummer tre var.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar