Søk i denne bloggen

lørdag 19. mars 2011

Harry Potter og Mysteriekammeret

Jeg har sett Harry Potter Og Mysteriekammeret fra 2002.

Handling: Harry Potter bor hos sin onkel og tante og de behandler ham svært dårlig. Han er en fange i sitt eget hjem. Og onkelen hans har bannet på at han ikke skal tilbake til trolldomsskolen Galtvort. Heldigvis kommer bestevennen Rupert Grint og redder ham i en flygende bil. Sammen drar de til Galtvort for et nytt år. Denne gangen står de overfor sitt største oppdrag på skolen. Det som skjer denne gangen er at et hemmelig mørkt mysteriekammer blir åpnet og som kan gjøre at hele skolens videre eksistens står på spill...
Les filmanmeldelsen min her:
Harry Potters andre år byr også på spenning og magi.

Jeg har begynt å lese Harry Potter-bøkene for å ha en god unnskyldning for å se filmene om igjen. Det å lese boken først og så se filmen er utrolig kult og det slår meg at jeg liker filmen enda bedre etter å ha lest boken. I denne filmen fikk man formidlet veldig mye av den stemningen og i tillegg fikk man nesten alle viktige situasjoner i boken er med i filmen. Det er utrolig gøy å se hva man velger å ta med og så gleder man seg til å gjenoppleve boken når man ser filmen. Denne filmen kom jo samme år som den andre Ringenes Herre-filmen, og sammenlignet med den er jo ikke dette helt topp, men jeg må si at forhold til alt som er laget av eventyrfilmer så er denne filmen i kategorien blant de mest velykkede av dem. Jo flere ganger jeg ser Harry Potter jo bedre synes jeg nesten de blir. Dette er en film som passer godt for både barn og voksen, men man må ha litt barn i seg og like eventyrsjangeren for å skulle omfavne dette. Det er jo veldig kult med en liten trollmann som ordner opp i store problemer. Jeg liker jo også godt mysteriet opp i det hele her og man får ikke avslørt før helt på slutten hva som egentlig er ståa.

Filmen får en veldig sterk tommel opp og står til en svak femmer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar