Søk i denne bloggen

mandag 7. mars 2011

Naken

Jeg har sett den svenske komedien Naken fra 2000.

Handling: Anders skal gifte seg med sin kjære Maria. Det er bare det at Anders har vært på et av de villeste utdrikkingslagene du kan tenke deg og våkner opp naken i en heis med en kondom i rumpen på et ukjent sted uten å huske hva som har skjedd. Hvordan i all verden skal han greie å nå bryllupet med et slikt utgangspunkt på bare få timer?
Les mer i min filmomtale: Komisk nakensjokk man ikke glemmer.

Dette var en film jeg var veldig spent på å se igjen fordi jeg digget den da jeg så den for rundt ti år siden. Jeg liker som regel ikke slike rølpekomedier, men denne likte jeg. Når jeg nå satt meg ned for å se filmen om igjen må jeg si at den var minst like morsom og kul som jeg husket den. Det er ikke noen stor film sånn rent filmteknisk, men den er svært underholdene og holder et høyt tempo. Den føles litt original i konseptet, men det er jo brukt lignende saker fra før. Konseptet er at hovedpersonen gjenopplever dagen sin. Det jeg liker veldig godt med denne filmen er at den er litt leken og utnytter det at man opplever en dag flere ganger. Med andre ord gjør hovedpersonen ting som man føler det hadde vært kult å prøve ut og andre mulige kreative løsninger for hvordan man kan utføre dagen og nå dette bryllupet best mulig. Om du ikke har sett denne filmen og liker komedier så ville jeg absolutt ha prøvd dette.

Jeg gir denne filmen en stor tommel opp for en super underholdningsopplevelse. Jeg digger det litt finurlige med filmen og at den er litt carzy innimellom.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar