Søk i denne bloggen

mandag 7. mars 2011

Last Man Standing

Last Man Standing av Walter Hill fra 1996.

Handling: To rivaliserende bander strides nådeløst i den lille byen Jericho i Texas. Det er midt i denne striden at den tøffe og mystiske revolvermannen John Smith kommer til byen. Han lever av sine tjenester som han tilbyr ved hjelp av sine våpen. Men når det blir våpenhvile mellom de to partene er det dårlig nytt for Smith. Han danser ikke etter noens pipe og er her kun for egen vinning. Slik kan det ikke fortsette og han tenker at det må være mer penger i å sette de to bandene opp mot hverandre igjen...
Les mer i min filmomtale: Grei, nådeløs og hardbarka skyteaction.

Jeg husker godt første gang jeg så denne filmen. Jeg hadde lånt den av en kamerat på VHS tilbake i 1997. Den gangen synes jeg at filmen var veldig rå. Jeg digget jo også Bruce Willis den gangen og dette var en film som appelerte bra til en 17 år gammel gutt. Når jeg nå så den igjen var jeg dessverre ikke like fornøyd med den. Filmen er litt for rett fram og fungerer kun som veldig enkel og forutsigbar undeholdning. Den blir aldri direkte dårlig eller noe, bare det at den ikke fenger like godt som den gjorde da den kom. Man har jo sett dette utallige ganger fra før av og dette kommer ikke akkurat opp med noe nytt innefor sjangeren. Filmen er jo veldig rå og brutal til tider også, men actionen er veldig rett fram. Det er heller ikke noen form for tvister i filmen, bare en enkel historie om to gjenger og en selvstendig revolvermann.

Jeg velger å gi en svak tommel opp for dette og terningkastet faller på en sterk treer. Dette er nok en film som appelerer best til gutta og passer nok best til de som liker litt enkel og hardbarka action.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar