Søk i denne bloggen

onsdag 27. april 2011

Critters 1


I går så jeg Critters fra 1986.

Handling: Vi befinner oss noen galaxer unna vår egen der noen små runde glupske romveseen kalt Critters holdes fanget på et fangeromskip. Crittersene jobebr bra sammen som et team og skaper mye hurlumhei på fangeskipet, og klarer etterhvert å komme seg løs og overta et av de raskeste romskipene med nok drivstoff til å fly gjennom minst ti galaxer. Etter dem setter noen romvesen i form av en dusørjeger som har som oppgave å slå kloa i disse glupske små udyrene før de spiser mer kjøtt og reformerer seg til noe enda farligere. Reisen går etter hvert til jorden hvor Critteerne lander ute på landet et sted i USA. Her får en familie mye å bryne seg på når Critterne forsøker å gjøre livet surt for dem...
Les mer i min filmanmeldelse her: Den første Critters er dårligere enn man husket.

Husker du Critters som er litt lignende Gremlins? Jeg kom over Critters collection på Platekompaniet for under hundrelappen for alle fire filmene og jeg klarte ikke la være å plukke den med meg. Er nok ikke det beste kjøpet jeg har gjort, men jeg tenkte at det ikke kunne skade å gjenoppleve filmene i hvert fall for litt nostalgi. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke viste hvilke av filmene jeg har sett fra før. Det er jo sikkert mye likt her. Nå har jeg sett den første filmen og må si at jeg ikke ble veldig imponert over dette. Hadde håpet på at det skulle kunne by på mer underholdning enn det gjorde. Dette var definitivt et par hakk dårligere enn Gremlins. Dette har ikke den samme sjarmen heller. Det står jo også på at dette også skal være komedie, men der skuffer dette virkelig på det planet også. Ikke er det noe god grøsser heller og ting flyter veldig dårlig og er alt for forutsigbart og klisjémessig. Jeg vil egentlig bare anbefale dette for deg som trenger å få litt nostalgi, for en førstegangsseer er det ikke mye å gripe fatt i her. Ruller ikke mer enn en toer for dette slette filmmakeriet og gir dette en god tommel ned.

Hvis du lurer så er Critters små runde dyr omtrent på størrelse med et lite hode og med en enorm munn med masse skarpe tenner som de villig bruker på alt som er kjøttaktig. De har også pigger på seg som de kan skyte for å gjøre offeret bevisstløs slik at de kan spise uhemmet i totalt fred. Og så omformes de til noe større og mer fryktinngytende når de spiser. Ikke kom her og si at dette ikke minner om Gremlins ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar