Søk i denne bloggen

torsdag 28. april 2011

Critters 2


I går satte jeg meg ned med Critters 2 fra 1988.

Handling: Det er gått noen år siden handlingen i forrige film. Dusørjegerne, som nå har følge av Charlie, får vite at deres jobb på jorden med å utrydde Critterne ikke var gjort grundig nok og at de må tilbake. Det er nemlig noen egg der som Critterne la igjen. De er ikke klekket på disse årene som har gått siden de ble lagt. Eggene ser veldig spesielle ut og skifter eier kjapt og når det til og med er påske blir eggene solgt som eksklusive påskeegg. Nå når eggene kommer ut i varmen begynner de plutselig å klekkes og marerittet blir på nytt et faktum i den lille bygden...
Les mer i min filmomtale her: Critters 2 er mer underholdene enn sin forgjenger.

Når man har ervervet seg hele Critters Collection så må man jo se alt. Og jeg må si at jeg ikke hadde noen forventninger til dette i det hele tatt. Den første filmen satte standarden så lavt at jeg trodde dette kanskje kom til å bli dårligere, men det synes jeg faktisk ikke det var. Jeg fikk faktisk en liten positiv overraskelse med denne filmen, men som sagt skulle det ikke så mye til når den første filmen var så platt. Her er det faktisk et snev av humor og grei underholdning i filmen. Man synes også at man hadde tatt Critterskonspetet til litt nye situasjoner. Nå kan det være at jeg ble litt blendet at den første filmen var så dårlig, og dette oppleves som greit å se. Jeg vil aldri gå til det skritt å si at denne filmen er bra, men litt artig å se var den jo til tider. Skuespillet er jo veldig overspillende og ganske dårlig til tider og karakterene er lite troverdige og dårlig laget til. Det nye med denne filmen er at man får sett mange flere Critters og de er faktisk ganske så kreative for hvordan de best mulig skal få seg litt kjøtt å tygge på. Historien er jo ikke stort å skryte av men filmen bringes greit videre på et vis og er helt okei å følge med på.

Dette er helt greit å se og litt underholdning, men ingen varm anbefaling på dette. En sterk toer kommer trillende fra meg for en film som klarte å overgå første filmen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar