Søk i denne bloggen

tirsdag 22. februar 2011

Disneys Robin Hood

I går tenkte jeg at jeg skulle avrunde min Robin Hood-periode med Disneys versjon Robin Hood fra 1973.

Handling: For lenge, lenge siden drog kong Rikard av England på korstog til det hellige land. Mens han var borte reiv Prins John, hans forræderske bror, til seg tronen. Robin Hood var folkets eneste håp. Han stjal fra de rike og gav til de fattige. Han var elsket av alle og gjør sitt ytterste for å holde motet oppe i folket og sørge for at rettferdigheten skal seire...
Les mer i min filmomtale her: Disney-klassikeren: Robin Hood.

Jeg har alltid vært fascinert av Disney helt fra jeg var liten og i en kombinasjon med helten Robin Hood var dette noe jeg gledet meg til å se. Hadde ikke sett filmen fra før, men hadde som liten kassetten med den lille tilhørende boken til så jeg kjente igjen eventyret ganske godt. Det var kult at det var en egen vri på denne versjonen. Ikke bare er alle karakterene gjort om til dyr, men man har også sin egen vri på hvordan historien fortelles. Man hopper her mer eller mindre midt inn i eventyret der Robin Hood er ettersøkt og henger sammen med gjengen sin. Dette er en veldig sjarmerende film med både humor og musikk som man er vant til hos Disney når de disker opp med en film. Det mangler kanskje litt for at dette skal bli en virkelig perle, men jeg ble ganske godt underholdt av dette. Og dette er nok sikkert garantert barnas favoritt blant Robin Hood-filmene.

Dette ble virkelig en tommel opp og karrer seg opp på et terningkast fem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar