Søk i denne bloggen

onsdag 16. februar 2011

G.I. Joe: Rise of Cobra


Jeg fikk besøk under min vante filmseanse i dag og da falt valget på G.I. Joe: Rise of Cobra fra 2009 av Stephen Sommers.

Handling: G.I. Joe er noen elitesoldater som en mystisk organisasjon kalt Cobra. Cobra har greid å stjele noen veldig avanserte våpen som kan skape kaos rundt i verden, og sette ut alt militærmakt som benytter metall, om de blir tatt i bruk. Det er bare opp til G.I. Joe-soldatene å hindre at supervåpenet blir brukt...
Les mer i min filmomtale: Til tider latterlig actionvås.

Jeg har sci-fi som en av mine ynglingssjangre og hadde litt forhåpninger om at denne filmen kunne mette litt av mitt behov på den fronten, men jeg ble dessverre superskuffet. Det er riktignok en god del gadgets i filmen og supermye action, men alt føles så tanketomt og så lite engasjerende at jeg faktisk tok meg selv i å kjede meg litt under filmen. Manuset i filmen er regelrett dritt og handlingen er virkelig så banal som den høres ut i handlingsresymeet mitt over. Det er kanskje mye å si om hvor dårlig denne filmen er, men jeg vil helst bare glemme den. Det er grusomt at man kan bruke så mye penger på å lage noe sånt piss som dette. Jeg har riktignok ikke lest tegneserien eller samlet på lekene, men man trenger ikke noe forhåndskunnskap for å kunne vurdere dette for det eneste det virker som man har tatt fra tegneserieboken er tegneseriekarakterene og de tror jeg nok gjør seg best i tegneserien og slik man har gjort dem i filmen er de bare helt latterlig til tider. Dette er jo på grensen til en superhelt film på grunn av den utstrakte bruken av gadgets, men den feiler også der. For min del var dette bare vås fra ende til annen. Men jeg så da hele filmen og jeg har alltid et åpent sinn for filmen at den kan komme seg helt til rulleteksten setter inn, bare at her ble det ikke akkurat noe bedre utover i filmen, heller dårligere. Skuespillet var også en vits i filmen og det var ingenting man synes var noe bortsett fra effektene som var helt greie.

Jeg må nok vende tommelen ned for denne filmen og triller et terningkast to for dette mølet. Men om du er av det litt yngre slaget og liker at det skjer mye i filmene og digger lett action så for all del kan det være noe for deg i denne filmen. Men for alle dere andre, styr unna!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar