Søk i denne bloggen

torsdag 3. februar 2011

Heldiggrisen babe i byen


I dag valgte jeg å se oppfølgeren til Heldiggrisen Babe som bærer navnet Heldiggrisen babe i byen og er laget i 1998 av George Miller som er mannen bak Mad Max-filmene (Uten at det er noen som helst link mellom de to filmseriene bare for å få brakt det helt på det tørre).

Handling: Babe og sin eier solte seg i glansen etter at Babe vant sauegetingskonkuransen som vi husker fra forrige film. Hans eier blir utsatt for en stygg ulykke på gården og kan ikke jobbe på gården som før dette fører til at matmor og Babe må dra til byen for å forsøke å redde gården. Men da de kommer til byen kommer Babe bort fra sin matmor og utforsker byen på egenhånd og treffer de mange dyrene som bor der...
Les mer om filmen i min anmeldelse: Grisen Babe er tilbake men ikke like minneverdig som i første.

Det å se grisen i aksjon i byen er jo nytt, men dette føltes ikke stødig nok til alle tider og man fikk flere downperioder i filmen som begynnelsen og slutten dessverre bærer stort preg av. Selv om dette i bunn og grunn også er en barne og familiefilm så er den ikke like klassisk og sjarmerende som den første filmen. Dette er en film jeg ikke tror jeg kommer til å se igjen for å si det slik. Og barna vil garantert ikke like den like mye som den første filmen som absolutt har et stort potensiale som barnefilm.

Jeg gir denne filmen en en flat tommel og er bare noe man kan prøve seg på om man digger grisen Babe over alt på jord ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar