Søk i denne bloggen

tirsdag 18. januar 2011

Alien 3


Så var det film nr tre som bærer navnet Alien 3 og er regissert av David Fincher som er mannen bak uforglemmelige filmer som Seven, Fight Club og The Social Network.

Handlingen er som følger: Ellen Ripley er den eneste overlevende når hennes romskip krasjlander på Fiorina 161, en gold og øde planet som er befolket av de tidligere fanger fra et fengsle for svært farlige lovbrytere. Men Ripley lurer også på om det har snaket seg med en alien i hennes romskip. Litt etter litt begynner folk å dø på merkelig vis. Noe er på ferde og det er dessverre som Ripley antagelser en alien som er på ferde. Det blir litt av et oppgjør når rovdyret går løs i fengselskomplekset. Det gjør det ikke bedre at en står helt uten våpen eller andre hjelpemidler som gjør at man har noe å fare med mot denne blodtørstige og livsfarlige skapningen. Nå er deres eneste utvei å prøve å fange denne skapningen med deres enkle midler før den dreper dem alle...
Les mer om filmen i min anmeldelse her: Enkel monstergrøsser som det er litt underholdning i

Den terdje filmen har jeg ingen stort forhold til som jeg har med de to første filmene. Og den var faktisk den faktisk etter at jeg hadde sett fireren. Det var vel rundt 2002 jeg så den første gang og da var jeg ikke overbegeistret for å si det slik. Det er en helt anderledes film en de to første. Når jeg nå så den om igjen så likte jeg den faktisk en del bedre. Den er et par hakk ned fra de første filmene og er en god del enklere som film. Den er mer som en grei monstergrøsser. Filmen er svært enkel i sin oppbygning og man føler ikke historien byr på så mye nytt, men det man har laget her har man gjort på en relativt okei måte og selv om jeg var litt skeptisk til dette, da jeg ikke liker så godt monstergrøssere, så begynte jeg faktisk å like det litt. Det var noe med stilen i filmen og måten den var skrudd sammen på som fikk mann til å fatte litt interesse i det som skjedde. Jeg ble aldri superfascinert men nok til at jeg kan si at jeg likte filmen litt mer enn jeg hadde forventet på forhånd.

Terningkast 4 for en grei monstergrøsser.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar