Søk i denne bloggen

fredag 28. januar 2011

Salt


I dag var jeg på bursdag og det ble både kakespising og brusdrikking. En film ble det også tid til og da var det jubilanten som valgte ut filmen Salt med Angelina Jolie av Phillip Noyce fra 2010.

Evelyn Salt er agent for CIA, men da en russisk agent blir avhørt kommer det fram at Salt skal være oppfostret som en russisk agent. Hun får nå et svare strev da hun får hele CIA på nakken og involveres i litt av et katt og mus spill. Men hvem er Salt egentlig og hvem jobber hun for? Hun jobber best alene og får litt av et strev med å utføre sin helt egen agenda...
Les mer om filmen i min anmeldelse her: Jason Bourne møter Jack Bauer bare ikke fult så bra.

Dette var en film jeg var litt spent på. Liker jo greit Jason Bourne-filmene og lurte litt på hvordan det ville være med en kvinne i en liknende rolle. Jeg er ikke så fan av Angelina Jolie. Personlig appellerer ikke utseende til Angelina Jolie helt til meg heller. Synes ikke hun er noe særlig pen. Hun er alt for tynn og har alt for svære lepper. Synes dama rett og slett ser ut som en alien. Hun passet dog godt til å være av russisk avstamning som i denne filmen. Og gjorde en grei jobb her, men vanligvis synes jeg hun trekker ned filmene og man burde heller valgt en annen skuespiller, men som sagt her passer hun faktisk litt.

Men tilbake til filmen. Dette var ikke helt innertier for min del. Filmen var nok litt for populistisk og passet ikke helt inn i min litt mer kresne eller kall det kanskje sære filmsmak. Jeg synes dette ble litt for lett underholdning og klarte aldri helt å engasjere meg nok i filmen til at den ble noe jeg klarte å like. Men for all del, dette er jo greit gjennomført og for de aller fleste vil nok dette være en grei film å se. Om du lurer så synes jeg eksempelvis at dette var en milevis bedre film enn Wanted som var direkte tåpelig. Denne filmen har også sine svake stunder, men blir som gull å regne sammenlignet med den.

Personlig blir nok ikke terningkastet mer enn en treer og jeg var litt skuffet, men jeg skal være grei å vende tommel opp for filmen og anbefaler deg å se den om du er glad i lett agentaction. Jeg tror nok de fleste kommer til å like denne filmen ganske mye bedre enn det jeg gjorde ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar