Søk i denne bloggen

mandag 31. januar 2011

Get Him to the Greek


I dag så jeg komedien Get Him to the Greek fra 2010 av Nicholas Stoller med Russell Brand og Jonah Hill.

Handling: Aaron Green jobber som talentspeider innefor musikk i selskapet Pinnacle Records. Han lever et ganske rolig og fint liv sammen med kjæresten sin Daphne. Pinnacle Records er begynt å tape en del penger og trenger noe sikkert å tjene store penger på. Det er da Aaron Green kommer med ideen om å lage en tiårsjubileumskonsert på Greek Theatre in Los Angeles med rockestjernen Aldous Snow, som stoppet å lage musikk etter at hans album og singel African Child floppet totalt. Nå skal de altså børste støv av den store stjernen, og Green får oppdraget med å møte stjernen og få ham til Amerika innen 72 timer, men det er lettere sagt enn gjort når hans liv stort sett bare består av narko, party og damer...
Les mer i min omtale av filmen: Lite moro og direkte pinlig til tider.

Denne filmen slo virkelig ikke an hos meg og jeg pleier å like komedier en del og synes som regel at det alltid er noe som er morsomt i dem. Men her var det bare rocketullesangene som jeg humret litt av og de var såpass enkelt laget at egentlig alle gjennomsnittlige ungdomsskoleelever kunne laget en lignende tekst for sangene. Filmen forsøkte veldig hardt å være morsomt, men det ble litt mye party og litt lite humor opp i alt dette. Det er mulig man synes dette var litt mer morsomt om man elsker ellevill festing, men her kom jeg virkelig til kort fra å bare dra på smilebåndet av det som skjer underveis her. Konseptet er jo også helt greit nok at en skal få en rockestjerne til å møte opp på en konsert innen 72 timer. Man har sett lignende konsepter ørten ganger fra før og som fungerer mye bedre enn dette gjorde. Dette var egentlig litt kjedelig til tider og ble også litt pinlig banalt til tider.

Denne får en tommel ned og jeg vil ikke anbefale den videre. Den kan selvsagt fungere om man har den rette humoren, men filmen har dessverre ikke så mye å fare med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar