Søk i denne bloggen

søndag 23. januar 2011

Four Brothers


I kveld tenkte jeg at jeg skulle slappe av med litt underholdning så jeg fant fram en film jeg ikke hadde sett fra hyllen som virket litt spennende. Valget falt på Four Brothers av John Singleton fra 2005 med Mark Wahlberg, Tyrese Gibson, André 3000 og Garrett Hedlund i hovedrollene.

Handling: Bobby, Angel, Jeremiah og Jack Mercer er ikke brødre i blodet, men de er brødre likevel siden deres adoptivmor Evelyn tok dem til seg. Nå er de blitt voksen og har gått hver til sitt, men de forenes igjen da Evelyn dør da hun blir ufrivillig vitne til et ran. Det viser seg at politiet ikke har funnet ut hvem som har gjort det, og etter begravelsen tar de loven i egne hender og prøver å finne ut hvem som drepte moren deres i tillegg til å hevne morens død. Etter hvert som de graver finner de ut at dette ikke er så rett fram som de trodde og at moren ikke ble et tilfeldig offer likevel...
Les mer i min filmomtale her: Litt halvkjipt action-drama.

Filmen ble rett og slett litt umotiverende å se på. Man følte ikke noe for karakterene og alt var så lite troverdig og fløt så dårlig at det ble litt kjedelig å se på. Om man skal se dette må en ikke være opptatt av det tekniske rundt filmer som hvordan manuset er skrevet og slikt. For hvis en bare følger handlingen og sluker all action rått så kan dette muligens være en film for litt billig underholdning. Historien er også lagt opp som et mysterie som man får et bedre og bedre bilde av hva som virkelig er tilfelle her, men jeg klarte ikke å bry meg nok om dette da jeg falt helt ut av filmen fordi alt var så lite engasjerende å følge. Selv ikke kjente navn som Mark Wahlberg (The Departed, Tre Konger og We Own the Night) eller Chiwetel Ejiofor (Salt, 2012, American Gangster, Children of Men, Inside Man, Amistad og Love Actually) klarer å redde dette fra å havne litt nede i avgrunnen.

Ikke la deg lure av at det står 'One to Watch' på coveret. Jeg må nok vende tommelen ned for denne filmen og be deg finne en bedre film for kvelden. Og som informasjon til dere der ute som også kjøpte Mark Wahlberg-collection så er de andre filmene i samlingen: The Italian Job og Snikskytter langt kulere og bedre filmer enn denne. Fra meg blir dette dessverre bare et terningkast to.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar